تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند ۸ و می بند ۷

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

شیائومی Mi Smart Band 8 درمقابل Mi Smart Band 7

اگر از طرفداران سری Mi Band شیائومی هستید، خب یک خبر خوشحال کننده برای شما داریم. مانند سری های قبلی Mi Band 8 به شما کمک می‌ کند تا اهداف تناسب اندام خود را پیگیری کنید و از فعالیت‌ های روزانه خود مطلع شوید. آخرین نسخه شیائومی Mi Band 8 به تازگی معرفی شده است که ما در این مطلب از ویژگی های آن برای شما آورده ایم. پس تا انتها همراهمان باشید و با این گجت هوشمند شیائومی بیشتر آشنا شوید.

در مورد می بند های شیائومی

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

شیائومی برندی محبوب می باشد که در عرصه فناوری جایگاه خوبی بین رقبا پیدا کرده است. شیائومی یکی از محبوب ترین ساعت های هوشمند را تولید می کند. شیائومی تاکنون ۷ مدل از می بند را معرفی کرده است که عبارتند از:

Mi Band 1: اولین می بند شیائومی بود که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این مدل یک نمایشگر OLED 0.42 اینچی سیاه و سفید داشت و تا ۵ روز باتری داشت. این مدل فقط در چین موجود بود.

Mi Band 2: می بند ۲ در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این مدل نمایشگر رنگی AMOLED بزرگتر به ابعاد ۰.۷۸ اینچی داشت و حافظه داخلی ۸MB داشت. این مدل جهانی شد و در بسیاری کشورها در دسترس قرار گرفت.

Mi Band 3: می بند ۳ در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این مدل اولین می بند شیائومی با نمایشگر لمسی بود و نمایشگر لمسی تخت ۰.۷۸ اینچی داشت.

Mi Band 4: آخرین و پیشرفته ترین مدل می بند شیائومی است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این مدل نمایشگر لمسی AMOLED 1.1 اینچی دارد . این مدل جهانی شد و در سراسر جهان در دسترس است.

Mi Band 5: می بند شیائومی یک گجت هوشمند بسیار عالی برای همه است. نمایشگر ۶.۵۳ اینچی ضد خش با داشتن رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل یک کیفیت تصویر عالی را به شما ارئه می دهد. داشتن پردازنده دو میلیون هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ و حافظه رم ۶ گیگابایت از دیگر ویژگی های این گجت دوست داشتنی است.

Mi Band 6: ساعت می بند هوشمند از شیائومی دارای یک نمایشگر مربعی ۱.۹۱ اینچ با رزولوشن ۳۲۰×۳۲۰  پیکسل است. مجهز به یک باتری بزرگ که می تواند تا ۲ روز استفاده مداوم را پشتیبانی کند. دارای شارژ USB و قابلیت شارژ بی سیم است.

Mi Band 7: موفقیت بزرگی برای شیائومی محسوب شد و همچنان یکی از پرفروش ‌ترین گجت های تناسب اندام اقتصادی در سطح دنیا است.

این مدل ها به ترتیب سال معرفی و مشخصات بهبود یافته دارند. می بند ۷ آخرین و پیشرفته ترین مدل تولید شده توسط شیائومی است.

حال در این مقاله Mi Band 8 جدید را با نسخه قبلی خود Mi Band 7 که سال گذشته عرضه شد را، مقایسه خواهیم کرد.

شیائومی Mi Smart Band 8 درمقابل ۷:

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

طراحی

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، شیائومی Mi Band 8 بسیار شبیه به Mi Band 7 به نظر می رسد. هر دو مچ بند تناسب اندام ظاهری پلاستیکی و کاربردی دارند که به طور قطع برای ردیابی تناسب اندام طراحی شده است. شیائومی بند ۸ همچنین ظاهری زیباتر و مینیمالیستی نسبت به شیائومی بند ۷ دارد. این دستگاه دارای یک پوشش شیشه ای منحنی است که به طور یکپارچه با بدنه ترکیب می شود و ظاهری صاف و براق به آن می بخشد. این دستگاه همچنین دارای یک دکمه در سمت راست است که می توان از آن برای روشن کردن صفحه نمایش یا دسترسی به منو استفاده کرد.

شیائومی بند ۷ دارای یک پوشش شیشه ای تخت است، که فاصله ای بین صفحه نمایش و بدنه ایجاد می کند که ظاهری حجیم به آن می دهد. این دستگاه همچنین دارای یک ناحیه حساس به لمس در زیر صفحه نمایش است که می توان از آن برای پیمایش یا بازگشت استفاده کرد.

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

Mi Band 7 دارای صفحه نمایش ۱.۶۲ اینچی با وضوح ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل، ۳۲۶ ppi و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت را ارائه می دهد. صفحه نمایش با شیشه سکوریت پوشانده شده است که با داشتن ظاهری براق و چشمگیر نگاه همه را به خود جذب می کند. طراحی صفحه نمایش لبه به لبه به این معنی است که جایی برای دکمه فیزیکی وجود ندارد، بنابراین کاربران باید برای پیمایش در منوها به صفحه نمایش لمسی و حرکتی تکیه کنند.

تفاوت مهم دیگر مکانیزم بند است. بند ۸ شیائومی دارای طراحی بند جدیدی است که در هر طرف دستگاه به هم متصل می شود و پوشیدن آن را راحت تر و ایمن تر می کند. این بند همچنین در رنگ ها و مواد مختلف مانند سیلیکون، چرم، فلز و پلاستیکی موجود است. شیائومی بند ۷ دارای طراحی بند قدیمی است که دور دستگاه می ‌پیچد و باعث می ‌شود راحت ‌تر و مستعد افتادن آن شود. بند همچنین گزینه های رنگ و مواد محدودی دارد.

شیائومی انتخاب کرده است که صفحه نمایش همان اندازه را برای Mi Band 8 حفظ کند. هیچ تغییری در آن وجود ندارد و شما همچنان گزینه همیشه روشن را دارید. جنبه ای که بهبود یافته است، حداکثر روشنایی است که دستبند می تواند به آن برسد. گفتنی است که برای اولین بار از ۶۰۰ نیت روشنایی فراتر می رود تا به سطح ساعت های هوشمند نزدیک شود. نرخ تازه سازی نیز به ۶۰ هرتز بهبود یافته است.

یک تغییر قابل توجه این است که Xiaomi Mi Band 8 یک باند جداشدنی دو تکه و یک اتصال بند جدید ارائه می دهد. نسخه قبلی آن دارای یک بند تک تکه است که به کاربران امکان می دهد کپسول اصلی را از بند خارج کنند. این ویژگی طراحی جدید به شما امکان می ‌دهد تا ترکیب ‌های متنوع ‌تری را ایجاد کنید. کاربران حتی می توانند این بند را به عنوان گردنبند یا بند به کفش خود بپوشند.

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

شیائومی یک مکانیزم بند با قابلیت جدا شدن ساده طراحی کرده است که به شما امکان می‌ دهد هر روز بند‌های خود را متناسب با حال و هوا یا مناسبت خود تعویض کنید. انتخاب متنوع بندهای موجود شامل چرم، بندهای بافته شده، چرم است. یک گزینه به سبک آویز نیز وجود دارد.

عمر باتری

مورد بعدی عمر باتری می باشد که همیشه یکی از نقاط مهم فروش Mi Bands بوده است. عمر باتری هر دو دستگاه مشابه است، اما یکسان نیست. Xiaomi Band 8 دارای ظرفیت باتری کمی بیشتر از Xiaomi Band 7 با ۱۸۰ میلی آمپر ساعت در مقابل ۱۹۰ میلی آمپر ساعت است. با این حال، این به معنای طول عمر باتری بیشتر نیست، زیرا اندازه و روشنایی صفحه نمایش بزرگتر انرژی بیشتری مصرف می کند.

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

طبق گفته‌های شیائومی، شیائومی بند ۸ می‌تواند تا ۱۶ روز با یک بار شارژ با استفاده معمولی یا تا ۲۴ روز با حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی دوام بیاورد. شیائومی بند ۷ می تواند تا ۱۴ روز با یک بار شارژ با استفاده معمولی یا تا ۲۱ روز با حالت صرفه جویی در مصرف انرژی دوام بیاورد.

هر دو دستگاه از شارژ مغناطیسی پشتیبانی می کنند، به این معنی که برای شارژ نیازی به جدا کردن دستگاه از بند ندارید. کافی است شارژر را به پشت دستگاه وصل کنید و آن را به منبع برق وصل کنید. مدت زمان شارژ هر دو دستگاه حدود دو ساعت است.

Xiaomi Mi Smart Band 8 درمقابل می بند ۷: مشخصات فنی

در اینجا جدولی وجود دارد که تمام تفاوت‌ های طراحی و سخت ‌افزار بین این دو Mi Smart Band را نشان می‌ دهد.

دستبند سلامتی شیائومی Mi Band 7 دستبند سلامتی شیائومی Mi Band 8
صفحه نمایش ۱.۶۲ اینچ AMOLED

پوشش ضد اثر انگشت

رزولوشن ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل

تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ

میزان روشنایی ۴۵۰ نیت

۱۰۰ حالت واچ فیس

۱.۶۲ اینچ AMOLED

حالت نمایش همیشه روشن

شیشه ۲.۵ بعدی

رزولوشن ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل

تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ

میزان روشنایی ۶۰۰ نیت

۱۰۰ حالت واچ فیس

سنسور سنسور ضربان قلب PPG

سنسور شتاب سنج ۳ محوره

سنسور ژیروسکوپ ۳ محوره

سنسور SpO2

GPS متصل

سنسور ضربان قلب PPG

سنسور شتاب سنج ۳ محوره

سنسور ژیروسکوپ ۳ محوره

سنسور SpO2

GPS متصل

باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر‌ساعت

۱۵ روز در حالت استفاده معمولی

۹ روز در حالت حداکثر استفاده

۱۹۰ میلی‌آمپر‌ساعت

۱۶ روز در حالت استفاده معمولی

۶ روز در حالت نمایش همیشه روشن

اتصال بلوتوث ۵.۲ بلوتوث ۵.۱LE
مقاومت در برابر آب فشار عمق ۵۰ متری ۵ATM فشار عمق ۵۰ متری ۵ATM
پایش و سلامتی ۱۲۰ حالت تناسب اندام

۶ حالت تشخیص خودکار

پایش SpO2

پایش خواب

تمرینات تنفسی

نظارت بر استرس

پایش سلامت زنان

PAI (هوش فعالیت شخصی)

هشدارهای عدم فعالیت جسمانی

شاتر از راه دور دوربین

NFC (محدود به مدل چین)

۱۵۰ حالت تناسب اندام

پایش مداوم SpO2 با هشدارهای کم اکسیژن خون

پایش خواب

تمرینات تنفسی

نظارت بر استرس

پایش سلامت زنان

PAI (هوش فعالیت شخصی)

هشدارهای عدم فعالیت جسمانی

محاسبات VO2 Max

هشدارهای تمرین هوازی/بی‌هوازی

Recovery time

تمرینات ورزشی

شاتر از راه دور دوربین

NFC (محدود به مدل چین)

سازگاری با برنامه‌ها Mi Fitness

Zepp Life

Mi Fitness

Zepp Life

روش شارژ شارژ مغناطیسی شارژ مغناطیسی
دستگاه‌های پشتیبانی شده اندروید ۶.۰ و بالاتر

IOS 10 و بالاتر

اندروید ۶.۰ و بالاتر

IOS 12 و بالاتر

ابعاد ۱۲.۲۵ × ۲۰.۷ × ۴۶.۵ میلی‌متر ۱۰.۹۵ × ۲۲.۵ × ۴۸ میلی‌متر
رنگ مشکی، آبی، نارنجی، صورتی، سفید، سبز تیره، نارنجی فلورسنت، سبز فلورسنت، آبی استتاری، سبز استتاری. مشکی، طلایی روشن

شیائومی Mi Smart Band 8 درمقابل ۷: بررسی از نظر عملکرد

شیائومی بند ۸ در چین ۲۴۹ یوان (حدود ۵۸ دلار) قیمت دارد که کمی بالاتر از قیمت ۱۹۹ یوان شیائومی بند ۷ (حدود ۵۰ دلار) است. با این حال، با توجه به بهبود طراحی و ویژگی‌ های شیائومی بند ۸، همچنان قیمت منصفانه ‌ای است و مطابق با آنچه از این سری از محصولات شیائومی انتظار داریم، قرار دارد.

از نظر ردیابی، دستگاه به خوبی اصول اولیه را پوشش می دهد. این می تواند فعالیت و خواب شما را در شبانه روز کنترل کند، اطلاعاتی در مورد قدم های شما، مسافت طی شده، دقیقه های فعال، کالری سوزانده شده، خواب، سطح استرس و یادآوری عدم تحرک ارائه می دهد. شیائومی بر این جنبه از ابزارهای پوشیدنی تسلط دارد.

متأسفانه Mi Band 8 هنوز فاقد ارتفاع سنج برای شمارش طبقاتی است که بالا می روید. در اینجا امیدواریم که این ویژگی در نهایت در سال ۲۰۲۴ ارائه شود.

با این حال، شیائومی هر سال به بهبود دقت آمار خود، به ویژه با نظارت بر ضربان قلب و ردیابی خواب ادامه می دهد. سال گذشته کیفیت تنفس در خواب از طریق حسگر اکسیژن خون اضافه شد که پتانسیل تشخیص آپنه خواب را دارد. این باند همچنین الگوهای خواب نامنظم و پراکنده و همچنین خواب REM را با استفاده از تغییرات ضربان قلب ردیابی می کند.

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

در می بند ۸ ویژگی ‌های جدید زیادی وجود ندارد، اما تعداد حالت ‌های ورزشی ۳۰ مورد افزایش یافته است و مجموع حالت‌ های ورزشی را به ۱۵۰ می ‌رساند. این حالت‌ ها شامل وضعیت های محبوبی مانند تناسب اندام داخل سالن، اسکیت روی یخ، HIIT، تمرینات هسته ‌ای، حرکات کششی، استپر، ژیمناستیک است. ، پیلاتس، رقص خیابانی، رقص، زومبا، کریکت، بولینگ، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز و موارد دیگر است.

شیائومی همچنان به بهبود معیارهای عملکرد در حال اجرا خود ادامه می دهد. سال گذشته VO2 Max، ATPPC، Aerobic و Recovery Time را معرفی کردند که با استقبال خوبی مواجه شده است. هنگامی که Mi Band 8 با یک=چگ گیره مخصوص به کفشی متصل می شود، می تواند پارامترهایی مانند طول گام و نیروی ضربه را در طول مسابقات ردیابی کند.

متاسفانه هنوز GPS داخلی برای این می بند هم طراحی نشده است. همانند مدل های قبلی، کاربران باید برای ردیابی دقیق ورزش در فضای باز به سیگنال ماهواره ای گوشی هوشمند خود اعتماد کنند. این تصمیم احتمالاً به کاهش هزینه ها کمک می کند. شیائومی Mi Band 7Pro ، GPS داخلی را ارائه می دهد، اما در رویداد امروز خبری از Mi Band 8 Pro نبود. شاید در اواخر سال اطلاعات بیشتری در دسترس باشد.

در می بند ۸ حالت جدیدی برای نظارت بر تمرینات بوکس اضافه شده است که از سنسورهای یکپارچه باند هوشمند استفاده می کند. این ویژگی یک تجربه بوکس تعاملی را امکان پذیر می کند. هنگامی که می بند هوشمند به تبلت یا تلفن متصل می ‌شود، کاربران می ‌توانند حرکات بوکس را انجام دهند و حرکات آن‌ ها با یک شخصیت روی صفحه نمایش در زمان واقعی منعکس شود.

Xiaomi Mi Smart Band 8 vs 7: جمع بندی

شیائومی می بند ۸ و می بند ۷ هر دو مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها را برای ردیاب های تناسب اندام ارزان قیمت ارائه می دهند. اگرچه به ‌روزرسانی ‌های Mi Band 8 ممکن است نسبت به می بند ۷ پیشگامانه نباشد، اما نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت‌ هایی را ارائه می ‌کند.

قابل توجه ترین تغییر، معرفی یک بند دو تکه قابل جدا شدن است که امکان سفارشی سازی و پوشیدن بیشتر را فراهم می کند. Mi Band 8 همچنین دارای حداکثر روشنایی صفحه نمایش و نرخ تازه سازی افزایش یافته همراه با یک روز شارژ باتری اضافی است.

تفاوت دستبند سلامتی شیائومی می بند 8 و می بند 7

به طور کلی، اگر قبلاً یک Mi Band 7 داشته اید، تغییرات در Mi Band 8 ممکن است به اندازه کافی قابل توجه نباشد که ارتقاء آن را تضمین کند. با این حال، اگر تازه وارد برای سری شیائومی می ‌بند هستید یا از مدل ‌های قدیمی‌ تر استفاده می ‌کنید، Mi Band 8 طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ ها را برای یک ردیاب تناسب اندام ارزان قیمت ارائه می‌ دهد . این گجت هوشمند یک انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال نظارت بر سلامت و تناسب اندام خود هستند.

ویژگی‌ ها و عملکردهای هر دو دستگاه تا حد زیادی مشابه است، زیرا هر دو قابلیت‌ های پایه ردیابی تناسب اندام و نظارت بر سلامت را ارائه می‌ دهند . هر دو دستگاه می توانند قدم ها، مسافت، کالری سوزانده شده، ضربان قلب، کیفیت خواب، سطح استرس، چرخه قاعدگی و اشباع اکسیژن خون (SpO2) را ردیابی کنند. هر دو دستگاه همچنین از حالت های مختلف ورزشی مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا، یوگا و غیره پشتیبانی می کنند و می توانند به طور خودکار برخی از آنها را شناسایی کنند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقای هر چه بیشتر مطالب با ما به اشتراک بگذارید.

 

مقایسه شیائومی Mi Smart Band 8 درمقابل Mi Smart Band 7 چگونه است؟

اگر از طرفداران سری Mi Band شیائومی هستید، خب یک خبر خوشحال کننده برای شما داریم. مانند سری های قبلی Mi Band 8 به شما کمک می‌ کند تا اهداف تناسب اندام خود را پیگیری کنید و از فعالیت‌ های روزانه خود مطلع شوید. آخرین نسخه شیائومی Mi Band 8 به تازگی معرفی شده است که ما در این مطلب از ویژگی های آن برای شما آورده ایم. پس تا انتها همراهمان باشید و با این گجت هوشمند شیائومی بیشتر آشنا شوید.

تفاوت شیائومی Mi Smart Band 8 درمقابل ۷ از نطر طراحی در چیست؟

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، شیائومی Mi Band 8 بسیار شبیه به Mi Band 7 به نظر می رسد. هر دو مچ بند تناسب اندام ظاهری پلاستیکی و کاربردی دارند که به طور قطع برای ردیابی تناسب اندام طراحی شده است. شیائومی بند ۸ همچنین ظاهری زیباتر و مینیمالیستی نسبت به شیائومی بند ۷ دارد.

عمر باتری شیائومی می بند ۸ بیشتر است یا می بند ۷؟

عمر باتری هر دو دستگاه مشابه است، اما یکسان نیست. Xiaomi Band 8 دارای ظرفیت باتری کمی بیشتر از Xiaomi Band 7 با ۱۸۰ میلی آمپر ساعت در مقابل ۱۹۰ میلی آمپر ساعت است. با این حال، این به معنای طول عمر باتری بیشتر نیست، زیرا اندازه و روشنایی صفحه نمایش بزرگتر انرژی بیشتری مصرف می کند.

ارزش خرید شیائومی Mi Band 8 بیشتر است یا Mi Band 7؟

به طور کلی، اگر قبلاً یک Mi Band 7 داشته اید، تغییرات در Mi Band 8 ممکن است به اندازه کافی قابل توجه نباشد که ارتقاء آن را تضمین کند. با این حال، اگر تازه وارد برای سری شیائومی می ‌بند هستید یا از مدل ‌های قدیمی‌ تر استفاده می ‌کنید، Mi Band 8 طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ ها را برای یک ردیاب تناسب اندام ارزان قیمت ارائه می‌ دهد . این گجت هوشمند یک انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال نظارت بر سلامت و تناسب اندام خود هستند.

مدیریت وب سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =